Måndag, måndag.

 
Inte min favoritdag direkt. Undrar om det är någon som gillar måndagar...? Kanske folk som jobbar helg. Oklart. Jag började dagen med att väga mig som jag alltid gör på vardagar, idag var det INTE roligt. Det är knäppt det där, har man gått ner får man en jätteboost men har man gått upp är man en komplett failure redan från start. Det var inte lite jag hade gått upp heller (vägde mig senast i torsdags, glömde i fredags). Fy fan. Så jäkla arg på mig själv!!! 
 
Jag HAR ätit mycket i helgen, det har jag. Inga binges, men småätit trots att jag varit mätt. Inga fylleslag heller, men vin har jag druckit så det räcker och blir över. Skit!! Om jag bara kunde sluta noja över det, slänga vågen och äta det jag vill tror jag att det skulle bli mycket lättare med allt. Hur äter man ens som en normal människa? Jag har ingen aning. Jag äter antingen för mycket eller ingenting. "Normalt" existerar inte.

Jag har varit väldigt aktiv i helgen. Orkat jobba massa fysiskt och haft riktigt roligt. Igår kväll var jag så trött att jag vibrerade som en högspänningsledning och orkade knappt röra mig, så jag trodde att jag skulle vara i mycket sämre skick idag än jag faktiskt är. Det kanske kommer i eftermiddag, jag vet inte. Ser inte fram emot det i alla fall... har saker jag måste göra efter jobbet idag med. Just nu har jag fikarast och står och smuttar på en kopp té, sedan ska jag ta tag i alla måsten ifall att hela kroppen (och därmed också hjärnan) skulle balla ur i eftermiddag. Det finns ju så att säga potential. Om det ändå fanns något slut på det här, men det vet jag ju att det inte gör. 

It will not go away. Bara att leva med.
Mat- och spritbiten kan vi kanske få ordning på dock. Nån gång. Det är i alla fall möjligt...

Kommentera här: